Durf jij om een compliment vragen?

websites

Wat vind je het fijnst? Een compliment geven of een compliment krijgen? Zelf kan ik er heel erg genieten een ander te zien stralen (soms zelfs rood aan te lopen) of breeduit te zien glimlachen bij een compliment. Heerlijk! Even graag krijg ik een compliment, zeker als het gaat om iets wat ik goed gedaan heb. En weet je wat? Ik vraag zelfs soms om een compliment. Dat is wel durven, niet? En ik durf dat omdat ik er een heel goeie reden voor heb…

Kanjer in wat je doet?

Als mensen op internet op zoek gaan naar jouw product of dienst en ze komen op je website terecht zal dat vast te maken hebben met de goede content van je website. De teksten van je site zijn dan geschreven met SEO in gedachte.

Jij bent uiteraard een kanjer in wat je doet en dat vermeld je ook op je website. Je besteedt pagina’s van je website aan wat je doet, wie je bent en hoeveel ervaring je hebt. Maar mensen zijn van nature uit sceptisch.

Klanten aan het woord

Waarom laat je tevreden klanten niet aan het woord? Zij kunnen je argumenten kracht bijzetten, want zij hebben positieve ervaringen met jou!

“Laat eens een tevreden klant aan het woord”

Testimonials zijn positieve klantenervaringen die je van je klanten ontvangen hebt. Ze zijn een krachtig instrument die een boost geven aan je geloofwaardigheid. Want wees nu eerlijk: jij kan wel zeggen hoe goed je bent, maar is het niet veel krachtiger dat iemand anders dat over jou zegt?

De kracht van testimonials

En het gaat verder dan dat. Dat toegenomen vertrouwen trekt een potentiële klant misschien wel over de streep om contact met je op te nemen en verder in zee te gaan met jou. Mensen hechten veel belang aan de ervaring en mening van anderen. Onderschat de kracht van testimonials daarom niet!

Wat maakt een testimonial krachtig?

Volstaat het dat je tevreden klant zegt dat jij geweldig bent? Dat je dienstverlening top is? Nee! Helaas. Een goede, krachtige testimonial vraagt meer dan dat.

We geven je een aantal tips die je testimonials kracht bijzetten en oprechter doen overkomen:

  • Wees concreet. Gebruik geen te vage woorden zoals “Ik ben zeer tevreden van de diensten van…”. Specificeer welke dienst je precies bedoelt.
  • Heb je een probleem voor je klant opgelost? Laat je klant dan vertellen welk probleem dat is en hoe je hem/haar daarbij geholpen hebt. Je websitebezoeker zit misschien met hetzelfde probleem dat jij kan oplossen.
  • Maak het kort en bondig. Iemand aanprijzen is positief. Maar als mensen zich door twee pagina’s aanprijzingen moeten worstelen gaat dat al snel vervelen. Probeer in een paar zinnen duidelijk te maken wat je bedoelt.
  • Woord of beeld. Een geschreven getuigenis kan krachtig zijn. Een videogetuigenis misschien nog wel meer. Laat je klant een korte videoboodschap maken over jou. Onthoud ook hier de vorige punten: concreet, opgelost probleem, kort en bondig.

Deel je testimonial op sociale media

Heb je uiteindelijk je testimonial? Plaats hem dan niet alleen op je website maar deel hem ook op sociale media. En boost zo je online aanwezigheid!

Bonus: Google ranking!

En je krijgt deze bonus er zomaar bovenop! Als je testimonial de correcte keywords bevat is dat ook nog eens positief voor je Google ranking. Want ook deze pagina wordt geïndexeerd, zal hoogst waarschijnlijk wel wat bezoekers aantrekken en duwt je op die manier omhoog in de zoekresultaten.

Help! Mijn klant is geen schrijftalent.

Schrijven is een talent en een vaardigheid. Goed schrijven nog meer. Is je tevreden klant bereid tot een getuigenis, maar kruipt hij niet graag in zijn pen? Vraag dan wat je klant over jou wil vertellen en pen het zelf neer. Wel even laten checken door je klant voor je het publiceert natuurlijk. Schrijf jij ook niet graag? Ook dat hoeft geen probleem te zijn. Daar hebben wij een oplossing voor:

Laat ons je helpen. Laat ons je inspireren!

Of bel ons op 0478 38 38 77

Menu