Vertel me jouw verhaal…

Ken je dat gevoel nog? Dat je aan de lippen van je moeder, je juffrouw of meester of je oma hing? Helemaal mee in het verhaal gezogen? Zalig was dat toch… Dat moment dat je alles om je heen vergat en alleen maar wilde weten hoe het zou aflopen met Pipi Langkous of een andere sprookjesheld… Je vergat de wereld om je heen en beleefde het verhaal bijna zelf. Ik ken dat gevoel nog heel goed … en ik ben er nog steeds verzot op. Daarom kan ik zo meegesleept worden door een goed boek of een onderhoudende tv- serie. Fantastisch vind ik ‘Once upon a time’ waarin sprookjes helemaal in elkaar verweven geraken én een link hebben met het heden.

Storytelling voor je klanten

Ik ben er zeker van dat ik geen uitzondering ben. En ik vermoed dat jij dat ook niet bent… Dus waarom zou jij geen verhalen vertellen… aan je klanten? Storytelling heet dat tegenwoordig – om het met een trendy marketing term te benoemen. Je kan verhalen vertellen in een blog bijvoorbeeld. Een verhaal over…

  • hoe je bedrijf tot stand gekomen is
  • hoe je een probleem voor een klant opgelost hebt
  • hoe je klanten zélf problemen kunnen oplossen
  • hoe je klanten je product beleven
  • hoe je medewerker het ervaart om bij jou te werken

Maak je blog nieuwswaardig

De mogelijkheden om verhalen te vertellen zijn eindeloos. Zorg vooral voor meerwaarde: geef mensen tips, uitleg, maak het nieuwswaardig, blogwaardig, kortom interessant. Misschien ben je beter in een filmpje maken dan het in woorden genieten? Maak dan een filmpje en voeg dat toe aan je blog.

Dikke pluim voor bloggen

Kruid deze ingrediënten met nog eens flink wat regelmaat in en je hebt het perfecte recept voor een succesvolle blog. Kost het moeite? Ja, absoluut. Zelfs voor een ervaren schrijver als ikzelf kost het moeite om me er iedere twee weken terug aan te zetten. Een onderwerp vinden, een leuke invalshoek, de blog schrijven, hem laten bezinken, aanpassen, schrappen, laten nalezen en dan publiceren. Het is zoals met sporten… Ervoor zie je er tegenop, terwijl je het doet, zie je flink af en daarna ben je zo blij dat je het weer maar eens gedaan hebt. En zo gaat dat ook met bloggen… Een dikke pluim voor iedereen die blogt!

Met je communicatie echt resultaten boeken?

Samen bekijken we de mogelijkheden

Wat zeggen onze klanten over ons?

Recente
projecten