Nooit veel tijd gemaakt voor je marketing? Dan is het nu hét moment!

Marketing en communicatie in tijden van crisis

Is je business zo goed als stilgevallen? Zit je thuis met je vingers te draaien terwijl het toch wel kriebelt om iets te doen? Wel, dan kan je alvast één ding doen: eens goed nadenken over je eigen marketing en communicatie. En het niet bij nadenken houden. Doen! Hoe onzeker deze tijden ook zijn.

Blijf netwerken op een veilige afstand: luisteren en praten

Stilletjes is het nu je niet meer bij je klanten over de vloer komt. Bel je klanten op en vraag hoe het met hen is. Luister! Laat ze hun hart eens luchten, pik in op hun verhaal en deel hun bezorgdheden.

Is er een betere manier om hen te tonen dat je er bent voor hen? En wellicht kan je hen blij maken met wat advies. Neem je tijd om écht met je klant te praten.

Maak plannen voor de toekomst

Het heeft geen zin om te doen alsof er niks aan te hand is. Er is wel degelijk heel wat aan de hand en dat zal zeker zijn effect hebben op je business. Denk na over manieren om je zaak, je bedrijf nu te verbeteren. Je workflow aan te passen. Nieuwe producten of diensten te lanceren.

Zaken die je al lang hebt laten aanslepen, waarvan je weet ‘dit kan een pak beter’, daar kan je nu mee aan de slag. Maak plannen om zaken anders aan te pakken. Dat geeft moed en zorgt voor positieve vibes. En zeker wat je marketing betreft, kan je nu het heft in handen nemen.

Schrijf een blog

Schrijf een blog! Die blogpagina op je website is heus niet bedoeld om leeg te blijven. Fill it up! Geen inspiratie? Wandel een blokje om en denk even aan iets anders.

Soms komt de inspiratie dan vanzelf. Een goede manier om snel onderwerpen voor je blogs te vinden: concentreer je op de vragen die je vaak van klanten krijgt.

Goed scoren in Google met vragen van je klanten

Die vormen vaak de vertrekbasis om een goede blog te schrijven. Maar behandel ook niet meteen alles in één enkele blog. Concentreer je op een bepaald aspect.

Vaak is die tactiek ook ideaal om goed te scoren in Google omdat 70% van de zoekopdrachten in Google informatief zijn. Dat betekent dat mensen informatie opzoeken rond vragen die ze hebben of problemen waar ze mee worstelen. Speel daar slim op in en reik hen de oplossing aan.

Je blog delen op social media

Je blog geschreven? Top! Laat hem zeker eens nalezen door een collega-ondernemer, je partner of je oma (die nu misschien niks anders om handen heeft). Als je helemaal in je tekst ‘zit’ lees je makkelijk over fouten heen.

Maar een partner in crime heeft die zo gezien. En als die blog dan helemaal af is, kan je hem uiteraard gaan delen op je sociale media: je Facebookpagina, je LinkedInprofiel, je Instagramaccount.

Maak werk van je social media

Oeps, zijn ook je social media er beroerd aan toe? Ook die kan je nu eens naar behoren aanpakken. Je weet niet waar te beginnen? Concentreer je dan op één enkel medium. Zo kan je je LinkedIn-profiel bijwerken met je laatste, nieuwe projecten.

Zorg zeker ook voor een goede titel met slim gekozen trefwoorden. Een titel die maakt dat je ook binnen LinkedIn gevonden wordt. Er een betere foto opzetten én – last but not least – linken met al die mensen waar je visitekaartjes van gekregen hebt, maar nooit mee verbonden bent. Zo geef je een nieuwe schwung aan je contacten.

Ideaal in deze ‘stille’ periode.

Met je communicatie echt resultaten boeken?

Samen bekijken we de mogelijkheden

Wat zeggen onze klanten over ons?

Recente
projecten