Waarom je vooral eens heel hard moet zuchten…. En 7 tips voor een goeie website!

websites

Pffffff…

‘Pfff’. Je zucht nog maar eens heel hard. En dat lucht op. Want die website die je nog maar pas hebt, er zo hip uitziet (en ook nog eens belachelijk duur was), die levert jou niks op… O ja, je hebt wel complimentjes gekregen toen je op Facebook had gepost dat je een nieuwe website had… En toen, ja, toen piekte het aantal bezoekers wel even. Dat zag je netjes in de grafieken van Google Analytics die je webbouwer aan je website gekoppeld heeft..

En toen… radiostilte… noppes… niemand die je contactformulier invult, mini-balkjes in de grafieken van Google Analytics… Nee, het is niet wat je had gehoopt… Hoe komt dat toch, in godsnaam?

Een goede website.. die wordt gevonden. Zo simpel is het. Niet meer en niet minder. Waarom scoren sommige websites wel goed in Google en andere niet? Wel… het ligt niet enkel aan jouw knappe foto op je website… Ervan overtuigd dat jij wél een goeie website hebt? Lees dan toch maar eens tip 7, want die maakt jouw goeie website nog béter!

7 tips voor een goeie website:

Responsive is the answer!

Is je website nog niet responsive? Shame on you! Responsive betekent dat jouw website zich aanpast aan het medium waarop je de website bekijkt. Of je nu surft op een pc, of op je smartphone, je website komt er overal even goed uit. Google is gek op responsive websites. Oude knarren vindt Google maar niks en plaatst die onderaan in de zoekresultaten.

Safety first!

Tegenwoordig staan websites dagelijks bloot aan een spervuur van hacking pogingen. Daarom is het belangrijk dat je website goed beveiligd is en regelmatig geüpdatet wordt (als je website in een opensource systeem gebouwd is zoals bv. WordPress, Joomla, Drupal).

Technisch sterk!

Als je website technisch goed opgezet is, bevordert dat ook de vindbaarheid ervan. Je website moet snel laden. Alles wat te lang duurt, straft Google af met een lagere positie.

Trigger je klant in spe!

Wist je dat de aandachtspanne van een mens amper 8 seconden bedraagt? Mensen zijn dus snel verveeld. En als ze niet vinden wat ze zoeken, vinden ze het elders wel… Weg, klant in spe! Trigger je klant voor hij besluit er vandoor te gaan. En dus is die eerste indruk van het allergrootste belang… Een mooie lay-out, frisse kleuren, aantrekkelijke foto’s… Het maakt dat mensen verder scrollen door je website.

Zorg voor nagel-op-de-kop teksten!

Zorg voor nagel-op-de-kop-teksten die de juiste zoektermen bevatten. De juiste zoektermen om goed te scoren in Google. En als die teksten dan ook nog eens fijn zijn om te lezen én goeie inhoud bevatten, dan… sla je de nagel op de kop!

Zorg ervoor dat je site rendeert!

Je website moet renderen… Met goeie call-to-action knoppen krijg je offerte-aanvragen binnen, bellen mensen je op voor een afspraak, komt er respons…

Hou het levendig!

Hou je website ‘levendig’ en ‘dynamisch’ … Niks zo ‘hopeloos’ als een website waarop het oudste nieuwsbericht dateert van een jaar geleden. Maak je klant in spe warm met nieuws, toffe blogs, interessante tips en leuke weetjes… Ook over jouw business, jouw activiteiten, jouw bedrijf valt er zoveel te vertellen!

Menu