Ken je dat spannend gevoel nog?

5 REDENEN WAAROM JE TOCH BETER EEN NIEUWSBRIEF VERSTUURT NAAR JE KLANTEN

De meesten onder de lezers van deze nieuwsbrief zijn nog geboren in het pre-digitale tijdperk… Een heel andere tijd dan nu… Toen schreven we elkaar nog wel eens brieven en kaartjes en hielden we er soms zelfs een correspondent op na in een ander land. Zo had ik zelf correspondenten in Nederland, Frankrijk, Zweden en Canada. Iedere morgen liep ik vol verwachting en spanning naar de brievenbus… Van wie zou er vandaag post komen? En wat had hij of zij te vertellen? Was er iets speciaal gebeurd? Een nieuwtje te vertellen?

Inbox vol nieuwsbrieven

Vandaag puilt onze inbox uit met … nieuwsbrieven. We zien vaak door het bos de bomen niet meer en ‘deleten’ dan maar … Terwijl we op die manier misschien toch wel interessante inhoud ‘missen’.

Heeft een e-nieuwsbrief zin?

Heeft het dan zin om een e-nieuwsbrief te versturen naar klanten? Zeker wel! En dat zeggen we niet alleen omdat we zelf nieuwsbrieven versturen 😉 Er zijn verschillende redenen waarom je écht wel beter een nieuwsbrief verstuurt:

Ze hebben zelf om je nieuwsbrief gevraagd!

Mensen die zich ingeschreven hebben voor jouw nieuwsbrief willen écht wel van je horen. Ze zijn benieuwd naar wat je te vertellen hebt. Ze hopen er iets van op te steken en bruikbare tips van jou te krijgen.

Er gaat een lichtje branden

Je herinnert je klanten weer eens aan je bestaan. Soms gaat bij hen dan een lichtje branden en contacteren ze je voor een opdracht. Is dat iedere keer zo? Nee… maar het is een feit dat herhaling werkt… En het creëert een band met je klanten, prospecten, volgers,…

They love you!

Ja, echt… als wat jij in je nieuwsbrief schrijft, relevant is. Mag je het dan nooit hebben over een commerciële aanbieding? Zeker wel. Jij bepaalt wat er in je nieuwsbrief komt. Af en toe eens een aanbieding geven tussen veel bruikbare tips en informatie, dat is meestal een garantie op succes. Maar het hoeft niet… hou jij liever geen commercieel pleidooi voor jouw diensten of producten, dan kan dat ook.

Je maakt Google (en vooral jezelf) gelukkig

Als je de inhoud van je nieuwsbrief ook als blog op je website publiceert – of een aangepaste versie ervan, zoals wij doen – voeg je iedere maand (of hoe vaak je het ook doet) extra inhoud toe aan je website. Google is er dol op. Als je dan nog eens aandacht besteedt aan de juiste zoektermen/trefwoorden, ben je helemaal ‘goe bezig’! Want dan scoor je weer hoger in de Google zoekresultaten.

Het is goedkoop en goed voor het milieu!

Het is goedkoper dan een traditionele papieren nieuwsbrief… Al zullen mensen die waarschijnlijk echt wel opmerken, want wie verstuurt vandaag de dag nog papieren nieuwsbrieven? Dus misschien moet jij dat wel doen… Nadeel: duur en omslachtig. Terwijl een e-nieuwsbrief versturen een goedkopere oplossing is.

Toch moeite om je nieuwsbrief te schrijven?
We helpen je graag met advies en onze schrijf- en designkunsten…

Of bel ons op 0478 38 38 77

Menu